على صوتك
Shot at 2007-07-03

الاثنين، ١١ يونيو ٢٠٠٧

أبكيك ..فأراك


اراك
بمرآتى .. على أدواتى
على دفاترى
ووسادتى بسباتى
أراك
على الجدران
واسمع صوتك يهز الاركان
ينطق اسمى بحنان
لا تحزنى يازهرة الوجدان
حبيبى أرى وجهك
ببسمة تنير فى الظلام
****
أراك
عيناك ولهى
تنطق بالغرام
أراك
ولسان حالك يقول
تحملى الآلام
أراك
وقد فاض بك الشوق
تحت هذه الأكوام
فى قبرك الموصود
كيف وحشتك إليا
وكيف دونى تنام ؟
تعاهدنا ألا يفرقنا
سوى الموت
لما سبقتنى إليه
وليا الدموع تركت
كنت تصحبنى فى كل مكان
لما الآن عنى ابتعدت ؟
أقسم لك أنى حاولت
أن أبقى كما أنا
بأقدارى مؤمنة
وامام فاجعتى صمدت
واحتملت
لهفتى لسماع أعذب صوت
واحتملت اشتياقى للكلمات
وأنا اصارع الوقت
كيف أطفىء نيران الشوق إليك
كيف أتغلب على الحرمان منك
وكيف لى بالنسيان
وأنا أراك
فى كل أوان
أراك على بيتك الذى
خيمت عليه الوحشة والأحزان
حتى شرفتك تبكيك
وتبكيك الشوارع
والأرصفة والعمدان
افتقدناك ياعمرى
وبعدك ياغربة الأيام
ياقسوة الحرمان
وإن ابتعد الجثمان
فإنى أراك
شبحا يسبح بالأفلاك
إلى الجنة ياحبيبى
وأدعو الله أن فيها ألقاك

هناك ٢٢ تعليقًا:

بسمه عبدالباسط يقول...

كلماتك دائما رائعة ولكنها حزينة جدا
هل لأننا بطبعنا نميل للحزن أم أنها أصبحت سمه كل الناس
فى النهاية لا أملك غير أن أحيكى على الكلمات الرائعة

يا مراكبي يقول...

المرة دي النبض جريح بجد بجد .. مش مجرد عنوان مدونة وخلاص

ibn nasser - ابن ناصر يقول...

كلمات رائعه .واحساس عالي , بس عايزين شعر في بشاير فرح بقي مستنين الجديد
تحياتي

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

ياااااااااااااه

بقالى كتير مجتش هنا كلماتك افتقدها بجد


النبض جريح وحزين اوى

غير معرف يقول...

كلماتك رائعة ومؤثرة بجد
احييك على اسلوبك الرائع

الســـاحر يقول...

الله الله على الاحساس العالى كالعاده
انتى رائعه كاعادتك
انتى بجد عيشتنى فى حاله انا معشتهاش من فتره
بجد انتى فنانه
وفى النهايه سلامى وربنا يوفقك ان شاء الله
وما تغبيش علينا كده تانى
وفى النهايه سلامى

أنا حر يقول...

روعة بجد انا عن نفسي بحب اللون الذيذ ده ... ده على فكرة مش حزين ده قمة الاحساس
تحياتي

ibn nasser - ابن ناصر يقول...

مستنين الجديد
تحياتي

بييبو يقول...

كلماتك جميلة أوى
تحياتى

طهقان يقول...

البقاء لله


الموضوع دا بجد .؟
والا من بنات افكارك؟

جارح قوي

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

لية بتغيبى كتير كدة

shady يقول...

جميلة جدا .. مليانة احساس ..

يمكن بس محتاجة تكتبي اكتر .. بس بجد حلوة

شكرا علي الرد عندي
تحياتي

أميرة يقول...

بوس بوس

تسلمى على الاطراء عزيزتى

اقولك كلمة ان الانسان بلا حزن ذكرى انسان

انا كمان بحييكى لوجودك معايا

أميرة يقول...

يامراكبى

شرفتنى بمرورك امال ايه ماهوش اسم وخلاص

أميرة يقول...

ابن ناصر

مرورك هو الاجمل هنا كله فى الحزين الفرح لما نلاقى حاجة تفرح

وتحياتى ايضا

أميرة يقول...

غزالى

بجد اشكرك واتمنى تبقى دايما موجود وتقرا كلماتى انا اسفة جدا لتأخيرى بس غصب عنى

أميرة يقول...

لولا

انا اللى بشكرك على تشجيعك وكلامك الجميل
دمتى بود

أميرة يقول...

الساحر

تسلم يافنان مستنية اشوفك دايما معايا وهحاول مااغيبش

تحياتى ليك

أميرة يقول...

انا حر

والله انت اللى فاهمنى

احلى الكلام هو اللى يمس الاحساس ويدخل فى الاحزان للعمق

تحياتى ليك

أميرة يقول...

beboooooo

انتى اجمل تسلمى

أميرة يقول...

طهقان

هو بجد مش بنات افكارى

بس ماحصليش انا الحمد لله وربنا مايوريه لحد هو تأثر بقصة حدثت لصديقة
شكرا لمرورك اخبار طهقانة ايه سلملى عليها

أميرة يقول...

شادى

انا اللى متشكرة جدا لوجودك

ومدونتك حلوة اوى

اجمل تحية