على صوتك
Shot at 2007-07-03

السبت، ٢٣ ديسمبر ٢٠٠٦

قتلتنى رومانسيتى



لماذا أبقى كما أنا؟
سأتمردعلى نفسى
حتى تكون الحياة ممكنة
حتى لا يطيب لى الخيال
وحتى لا أتمنى المحال
وأعيش حياة آمنة
****
قتلتنى رومانسيتى
فلماذا لاتزال بعض منى ؟
هل أبقى عليها وقد قتلت ..
روحى الهائمة ..
أفكارى الحالمة..
وحياتى القادمة .
دمرتنى رومانسيتى
عذبتنى ..
قهرتنى ..
جعلتنى ..
جسد بلا روح
واهن على قلبه المذبوح
حزين على ماضاع من العمر
فى افكار واهمة .
رغم أن حياتى ظلام بلا اشراق
ورغم أن حزنى بلا اشفاق
ورغم أن الدموع بالاحداق
لازلت أعيش هاهنا
بين القلم والاوراق
أسرد المشاعر والاحاسيس
وأملاء كئوس الغرام للعشاق
وقد إحتسيت سمها بالفراق
****
إلى متى سأظل
أضع تيجانا على رؤوس الرجال
إلى متى سأظل
أصنع من قصص عشقهم أبطال
إلى متى سأتوج الحب ملكا للحياة
إلى متى سأجعله أجمل الآمال
وهو طعنه بالقلب
وجرح لا يطيب ولا يُزال.
***

هناك ٥ تعليقات:

dandana يقول...

قتلتك رومانسيتك....؟

مش ممكن...
لولاها لما اكنت روحك هائمة ...وافكارك حالمة....
التمرد لايعنى ان تتخلى عن اجمل الاشياء التى يمكن ان تتوافر فى شخص ما....

كلماتك جميلة اوى اوى....
عجبنى(لى متى سأظل
أضع تيجانا على رؤوس الرجال
إلى متى سأظل
أصنع من قصص عشقهم أبطال)

انا مبسوطةكمان عشان اولحد هايرد...
وكمان انتى من بلدى ...اهلا بالناس الجميلة

تحياتشى

أميرة يقول...

ميوية انتى من المنصورة ؟؟ ايه الجمال دة تصدقى صحيح الدم بيحن انا اول مادخلت مدونتك حسيت انك حد قريب اوى

نورتينى بمرورك وردك جميل اوى اسعدنى بجد

هى فعلا حالة تمرد بس كله كلام انتى عارفة الحاجات دى التمرد فيها مش بيستمر كتير

تحياتى ياقمر

VEЯŎ يقول...

lazem nt3'er we netmarad 3ala 2ea 7aga mosh bt3gbna

مداح القمر يقول...

ايه اللى انا قريته دا؟؟
بجد اتأثرت اوى
الموضوع دا كنت لسه بفكر فيه بينى وبين نفسى واتقتلت لما قريت لازلت اعيش هاهنا بين القلم والاوراق
اسرد المشاعر والاحاسيس واملأ كئوس الغرام للعشاق وقد احتسيت سما بالفراق
دا حالى انا كمان
عايش عشان اسمع من دا حكاية حبه واكتب عنها ويفرح بيها
وانا بكتب عنى نفسى ليل وشوق ونجوم وحبيبى وسط غيوم
الله عليكى...خرجتى من قلبى اللى ما كنتش قادر اكتبه

أميرة يقول...

vero

اكيد كمان بنتغير لما حاجة تكون بتتعبنا مش بس مش بتعجبنا

مداح القمر

اخيرا شفتك بترد تانى ايه المشكلة بقى يارب دايما ردودك كدة منورانى

متشكرة اوى على كلامك الجميل ورأيك
شىء صعب اوى الشعور دة

تحياتى